søndag 5. desember 2010

Julestemning


Selv om den nye adventstjernen min gikk i stykker fordi Linnéa vasket bak sofaene med grovrent og skjøv den litt for hardt på plass er det skikkelig julestemning i stua og heimen. Helgen har langt på vei vært dedikert til juleregjøring og julekos.
Les om adventsstjerner på Aktiv I Oslo.no>>

Lørdag var det mest arbeid: Jeg kjøpte nye hyller til kjelleren, der hadde det vært mest kaos. Vi hadde det meste på gulvet. Utrolig billige saker å få på Ikea. Jeg prøvde å kjøpe en skohylle også, til å ha i oppgangen til kr. 29,- ! Men jeg tok med meg utstillingsmodellen og det ville de ikke ha noe av. Skjønner det på en måte, noen hadde skrudd den sammen, og 29 kroner. Så den måtte jeg sette igjen i kassen.

Jeg var innom Jernia også og kjøpte en fuglemater av glass. Den er temmelig stilig og jeg har fylt den med solsikkefør og meiseballer. Så får vi håpe de kalde småfuglene liker den. Den ser ganske fin ut fordi fuglene halvveis kan gå inn i den.

Les mer om fulgemateren fra Jernia>>





Først måtte jeg handle hyller på et kaotisk Ikea, hyllene Albert kostet 98 kroner per stykk. Ikke noe å si på det. Etterpå brukte jeg to timer på å bære alt ut av kjelleren, deretter skudde Ole og jeg opp hyllene. Deretter bar vi alle tingene inn igjen. Det ble midnatt før vi var ferdige.

Jeg var i julestemning og skrev litt på Aktiv I Oslo-bloggen om julekonserter og juleforestillinger før jeg la meg.

I mellomtiden flyttet Linnea alle møblene i rom etter rom og støvsuget og vasket alt. Herlig.

Søndag var mer hygge med tur til førjulsmarkedet på Folkemuseet for Leif og meg. Vi fikk guidet tur med formidlingsjef Paal Mork og det ver hyggelig og stemningsfullt. Vi var dere i over to timer og så gamle stuer, litt nyere stuer, en gjeng av nisser som spiste grøt på låven og barn som danset folkedans.

Vi kom i skikkelig julestemning. og gikk rundt i nysnøen mens vi nynnet på julesanger. Det var egentig meningen at Linnéa, Leif, Idun, Jo Mikkel og jeg skulle gå julebukk på ettermiddag. Juleabukk for voksne og be om dram i stedet for godterier :))  Vi skulle film det til Aktiv I Oslo altså, men både Jo Mikkel og Idun sviktet oss og det ble litt stusselig med tre. Vi hadde funnet frem kostymer og litt oppvarmingsdram, men valgte å utsette det hele, men det SKAL gjøres senere. Jeg lover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar