fredag 6. juni 2014

2. Pinsedag

2. pinsedag

Har funnet ut at jeg blir effektiv av å skrive om alt jeg skal gjør/gjør/har gjort. Har et veldig tett program i dag. Er kort uke på grunn av pinsen og må jobbe i dag selv om det egentlig er fridag. Skal jobbe for to arbeidsgivere og Frogner Høyre (ubetalt). Ergo trenger jeg å være svært effektiv.

Har hatt en lat helg så langt. Pinseaften var jeg på Vinterbro og koste meg med Emil og Jonas (de to nyfødte tvillingguttene til Pål og Tone) - endelig har jeg blitt tante. Rart når mine barn har blitt 25 og og snart 22 år gamle. Jeg badet og matet og koste med de små guttene. Dro deretter rett til mamma for pinsefest med henne og Ole og Linnéa. Reker, jordbær og hvitvin. Vi feiret Oles bacheloreksamen. Han er ferdig med Westerdals 21 år gammel og er allerede i full jobb. Er en særdeles stolt mamma.

Søndag var det en kort arbeidsøkt hjemme før jeg møtte en kollega i Frognerparken til langt "arbeidsmøte" på Herregårdskroen. Spiste blåskjell og satt der og planla kampanjenarbeid og redaksjonsarbeid i Frogner Høyre i fem timer. Møtet var nok litt divergent selv om vi faktisk tok notater. Var mye å planlegge da: Utviklingen av Facebooksiden "Med hjerte for Frogner",  oppdatering av design på frognehoyre.no for å implementere "Med hjerte for Frogner" der også. Progresjon når det gjelder film og bilder fra Kongolandsbyen, planlegging av redaskjonell sak om Miami Dade-prosjektet (fra møtet på kommende tirsdag), gjennomgang av fotopolitikk og bruken av Flickr kontra billeddatabase (tror vi ble enige om at kollegaen n skal være fotosjef), fremtidig organisering av redaksjonen, dessuten er det forsommerkampanje i neste uke med 4 planlagte aksjoner (Bislett Games på onsdag, Færderseilasen på fredag og to stander på lørdag) og vi planla kanoturen som er flyttet til i siste helgen i juni. Alt i alt et nyttig og hyggelig møte da.  

1000

Gjort  så langt
  • Mailet Jørn og Ola om ramme for møtet med Frank Zenere og team fra Miami Dade
  • Sendt SMS til leder i St. Hanshaugen Høyre for å få kontaktinformasjon til stedfortreder som jeg skal samarbeide med om to stander til uken siden han er på ferie. Telefonnummer i boks - ringer henne litt senere.
  • Meldt Ole om flytting av tidspunkt for at han skal hjelpe meg med selvangivelse på grunn av dobbeltbooking med programutvalg. Ny tid 2030 på tirsdag i boks
  • Sjekket med Linnea når hun skal ha konsert med Jentekoret på Paulus Sykehjem for pappa og de andre der. Er 1730 på onsdag. Kræsjer med standjobbing på Bislett Games, men kanskje jeg kan stikke av litt og få med begge deler.
  • Sendt maile om arbeidstid til Geir
  • Sendt SMS til Camilla om å låne prosjektor
  • Mailet med Jørn om hvorvidt vi bør invitere en journalist til møtet
  • Spurt Bjørn om han kan komme tidlig og hjelpe til med å rigge opp en eventuell prosjektor
  • Sent invitasjon til Anita Hoff
  • Sendt faktura på gruppebilletter til Skjønnheten til Vestby barnekor 
  • (Lest om  17 grunner å være singel i 20 årene - For så vidt mange av de samme som i 40-årene, men ser at det muligens har skjedde en utvikling hos meg selv. (Var jo ikke singel i 20 årene jeg da, eller 30 årenen men har øvd meg en stund de siste 8-9 årene. Mange fordeler, men noen klare ulemper også, i hvert fall når barna har flyttet ut. Er slett ikke så glad i være alene og idéen om noen å drikke morgenkaffe med på en 2. pinsedag har begynt å tiltale meg egentlig og å møte familien hans er sikkert artig.)
Oversikt over dagens gjøremål - ser ut til å ta noen timer
  • Sende mail til alle medlemmer i Frogner Høyre om sommerfest - 1 time
  • Dobbeltsjekke rundt slushmaskin til neste lørdag - null timer
  • Skrive 3-5 spissformuleringer til programforslag i "Levende by" 0,5 timer
  • Lage Questback for Oslo Høyre - skal sendes ut kl. 1700 - korrektur til Steinar først, så topp prioritet. - 3 timer ok
  • Gjøre ferdig nettsak om digitale kommuner for Oslo Høyre - se på to andre nettsaker - 2 timer
  • Avklare arbeidstid for Christiania og OH i neste uke. Feks 1200-1700 Christiania på på tirsdag. 9-16 OH onsdag og halv dag på hvert sted torsdag + i dag og 17-23 på torsdag + 17-23 for Christiania på torsdag og fredag hos Oslo Høyre. Følge opp med Geir og Espen.
  • Sende mail til Christiania Teaters venner med gruppepriser - 1 time
  • Lage plan for markedsføring av Skjønnheten i andres nyhetsbrev (type Brings flyttedatabase - 0.5 timer
  • Lage plan over redaksjonelle saker til egne medier Skjønnheten og Udyret - 0.5 timer
  • Skrive og sende timeliste til Espen 1. time
  • Rette og sende ut Hans M Borges referat til kampanjeutvalg - helst med bilde fra JC - 00.5 timer
  • Gjennomgang av all post og alle papirer - 4 timer
  • Organisere notatbøker - et salig kaos - 2 timer
  • Sende fullmakt til Helseombudet på vegne av pappa 0.5 timer
  • Følge opp prosjektor 0.5 timer
  • Følge opp arbeidstid 0.5 timer
  • Kjøpe og spise mat - 1 time
  • Søke om akkreditering til Bislett Games for Frogner Høyre.
  • Sende "Ren by" resolusjon til Steinar Wulfsberg Gamre
Hm 19 timer - må altså jobbe raskere får å komme igjennom dette!

1300

Ble litt for lang uplanlagt pause fra primaroppgaver over. Lagde stor bolle med sunn salat, neper, salat, agurik og selleri.. Kokte (jepp sverger til kokekaffe) stor kjele kaffe og kokte 6 seks egg. Er bra krisemat - slags stormsuppe, egg og salat. Trenger ikke lage mer mat i dag. Spiser egg, salat og knekkebrød når blir sulten og sparer da tid utover dagen. Trenger antagelig ikke gå i butikk. Fikk telefon fra Jørn om møtet i morgen. Er i ferd med å ta av han har invitert folk fra Krisitiansand og prøver å invitere folk fra Helsedirektoratet. Viktig sak selvmordsforbygging. Han gratulerete meg med å ha fått til møte med Frank Zenere, Odalays Acosta og Joaquin P. Hernandez. Vi snakker internasjonale kapasiteter på området. Ganske stolt av det selv. Fikk tilbakemelding fra Bjørn på at han kommer og hjelper til med opprigg kl. 0900 på Rådhuset. Måtte rydde litt på kjøkken etter matlaging. Det var jo ikke med i plan. Vurderer å henge opp klesvask nå, for trenger å starte ny maskin, Må tenke litt på hva jeg skal ha på meg på sommerfest i Oslo Høyre på fredag også. 

1329
  • Bjørn kan komme tidlig for rigging av prosjektor
  • Dobbeltsjekke prosjektor med Jørn og Camilla
  • Klær hengt opp, rene klær kastet på sofa, ikke hengt opp, ny maskin startet. Er veldig fonøyd med nivå på skittentøyskurv - mindre enn halvfull.
  • Kostet litt på badegulv - skjønner ikke hvor lo og støvbiter kommer fra. Jeg vasket jo over det gulvet i går - kattevasket men dog.
  • Presseprogram for Bislett Games delt med JC på Facebook, i tilfelle vi får akreddittering som jeg har søkt nå.
Begynner på Questback uten avbrytelser

Kom plutselig på at mail om arbeidstid til Geir blir feil for det er planlagt kjellerrydding som jeg må delta på i Oslo Høyre på tirsdag, tror det var kl. 1400. Må sende unnskyldende mail og ringe i kveld/ettermiddag.

Sjekket mail for å sende ny mail til Geir - var kommet mail med spissformuleringer til program. Vurderer å skrive egne spissformulieringer men holder meg til planen - først questback.

1600
Ferdig med Questback - nesten i hvert fall, men ikke sendt for ser ut til at vi mangler oppdatert e-postliste i Questback og jeg har ikke tilgang til medlemsregister hjemmefra. Andre folk har ferie og er på hytter og lignede, så får ikke tak i dem. Har sendt korrektur er problemer med ordmellomrom etter publisering. Dette må fikses i morgen. Questback tok likevel nesten tre timer. Må nå revidere oppgaver.

Har sendt akkreditteringssøknad til Bislett Games og fått svar - må fylle ut skjema. Har gjort det, men JC må fylle ut sitt eget. Vurdere å sole meg litt, siden alle andre har ferie og er skrekkelig varmt her inne. Kanskje ta med pledd og kjøpe en kopp kaffe og poste brev + hente inn post på veien?

Reiser meg fra dataen. Må ansett kjøpe dopapir er helt tom også for substitutter som servietter, tørkerull, og Klenex. Avispapir er dårlig løsning. Parkteppet er nyvasket og bikini henger på badet, Jo tar en snartur ut.

1623
Men TTT. Pusse tenner, fant ut at trengte neglelakk og den må jo tørkel. Litt midt i neglelakk ringer JC - holder på med akkreditering til Bislett Games. Veileder han og må forsette neglelakk etterpå. Skriver litt mens den tørker, Tørr nå, så jeg går for å pakke bag. Brev til Helseombud fikset og konvolutt adressert. Må kjøpe frimerke. Stikker nå. 16.32

1900
Tilbake, ble uanstendig lang tid ute i parken. Men fikk postet brevet, kjøpt dopapir og litt bacon som ligger i pannen nå. Traff noen innbarkede gamblere i tippekiosken. De visste ikke når fotball-VM starter og spurte meg. Litt fornøyd med at jeg uten å nøle kunne svare torsdag og dessuten fortelle at alle kampene blir vist på storskjerm på Kontraskjæret. Det siste gav meg brilliant markedsføringidé.

De var imponert også. Og akkreditering til Bislett Games er i orden, hurra! Og Astrid Nøklebye Heiberg har sagt ja til å komme i morgen. På så kort varsel. Det er ganske fantastisk!

Virker som om folk var fornøyde med Questback også, skal bare rette litt her og litt der. Idiotiske Questback monger og jeg får ikke logget inn igjen til tross for riktig passord. Kanskje noen er inne på kontoen? Brukt 15 minutter på å prøve å logge meg inn.. arg. Går og spiser.

1945
Ferdig med spise og hvile - har mailet litt med dem dem som skal bære med på møtet i morgen tidlig og lest tilbakemeldinger på Questback. Oppdatert kalender - men ikke ferdig med det.

0103
Tidsplan holdt ikke helt - eller var dømt til å mislykkes.

Men mail til alle medlemmer i Frogner Høyre er laget - om sommefest og forsommerkampanje. Har mast masse på JC om afterstand på Champangeria. Plan er lagt for Bislett Games. Planer lagt for møtet i morgen. Mail om vaffelrøre er sendt siden slush må bli neste gang på grunn av transportproblemer fra leverandørsiden. Sak om digitale kommuner er ikke ferdig. Skal - skal ikke? Orker ikke nå! Mail til Christiania Teaters venner er laget og går ut 0830. Korrekturer er sendt. Arbeidstid kommunsiert - men ikke lagt inn i kalender. Gjør det nå. Done! Rakk ikke post. Vekkerklokken sette på fire, faktisk – sånn er livet. MÅ gjøre det i morgen tidlig. To timer er satt av. Går an når jeg er ganske uthvilt. Referatet fra kampanjeutvalgsmøtet er behøring sendt ut. Endringer av dato for kanotur er kommunisert til kampanjeutvalget i hvert fall. Og tror kommunisert andre steder også. Sommerfesten er veldig kommunisert.

0212 - ble selvfølglig sittende å kope med Facebook - huff. Kanskje fem i morgen i stedet - nope det blir halv seks. Har veldig tettpakket krav med mange krevende "prestasjonsrom" som venter.

0900 Forberedelser til møte om selvmordsforebygging
10-1130 møte
12 Jobb Oslo Høyre - med questback og lagerrydding
Viktige telefoner som må tas innimellom
1800 jordbærparty
1830 møte i programkomité
2030 selvangivelse.

Ops hadde glemt spissformuleringer til programutvalg. Nå er syv stykker sendt. Og klokken 0240!!! Ok, finner seng.

0730 - 10. juni

Den ble seks før jeg faktisk stod opp, ja. Og var treg på badet. Har funnet frem hvitt stramt lårkort skjørt jeg skal ha på i dag og bena trengte litt eplilator. Vurderer sandaler og dermed neglelakk på tærne - grønn. Nå frokost på gang. Tar den først, og får se hva jeg rekker av andre oppgaver etterpå. Satser på å gå til Rådhuset og det betyr klokken halv ni. Ikke så mye tid igjen da.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar