torsdag 4. september 2014

Effektivitetsuken...

Effektivitetsuken...

Jeg gjør som jødene? Starter uken på en lørdag og uke 41 skal være effektivitetsuken.

Tror jeg kan få mye effektivitet ut av å starte en ny uke hver lørdag, i stedet for ta helg og late meg og vente til mandagen med nye forsetter.

Fullførte saker
  • Svarte på e-post om husbesøkskampanjen 23. oktober. 
Relevant digresjon 1

Doodle gjør livet lettere og mer effektivt.
Som kampanjeleder i Frogner Høyre har jeg stor glede og nytte av Doodle som påmeldingsverktøy. Åtte stykker har allerede meldt seg til å gå husbesøk på Bygdøy. Det er lett for meg å sende en link til andre som har lyst til å være med og alle som har lenken kan melde seg på via den.

Jeg bruker e-post, nettsider og Facebookeventer for å markedsføre aksjoner, møter og arrangementer og alltid Doodle til påmelding. Doodle gir også en fin oversikt over hva som er på gang på siden med oversikt over de ulike avstemningene.


Doodle lar deg hente ut fine lister til Excel med alle påmeldte inkludert e-post og telefonnummer til deltagerne. Listene kan lett sorteres, slik at du kan sende e-post til hver enkelt med mer detaljert informasjon om hva som skjer den dagen de er påmeldte.

Doodle har også den fordelen at alle deltagerne kan se hvem andre som er påmeldt til de ulike datoene.  Det har en oppdragende effekt og folk kan lett se hvor det trengs flere deltagere.

For å få fullt utbytte av Doodle trenger du en Premium versjon. Dersom du ikke har Premium kan du nemlig ikke "tvinge" deltagere til å legg igjen navn, telefonnummer og e-post. Det er vel verdt 119 dollar i året som Premium koster.

Relevant digresjon 2
I "Effektivitetsuken" må jeg reflektere over at jeg aldri helt klarer å følge timeplanen. Det er ikke fordi jeg er lat, men fordi jeg alltid finner mer å gjøre når jeg går inn på dataen. Nå hadde jeg litt flere mailer å svare på en jeg trodde blant annet. Og dessuten hadde jeg egentlig ikke tenkt å skrive blogg.
  • Sendt en del mailer om tilsynsutvalg for hjemmetjenester - ikke planlagt
    Fikk referat fra forrige møte og det er en del saker å diskutere her.
    Jeg har blant annet laget ny tekst om tilsynsuvalgene i bydelen til Bydel Frogners nettsider. Ny tekst er ennå ikke publisert, så jeg purret litt.
  • La inn seks møter i kalenderen - blant annet neste møte i tilsynsutvalget og fire brukermøter vi har tenkt til å arrangere. Greit å ha gjort det,
  • Oppdaget at jeg hadde glemt å legge inn en møte i Levende by/Interessegruppen for helse og sosial også, så gjorde dette.
  • Purret på svar på ganske mange mailer
  • Har laget ferdig sangen til Emil og Jonas - melodien til Viva La Vida av Coldplay. Elsker den, og den er ganske lett å synge for folk.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar