tirsdag 18. februar 2014

Balanse i livet

Om å balansere

Jeg prøver å ha balanse i livet - det er viktig!
Familie, helse, jobb, hvile og mening er så vidt jeg har lest meg til felt som bør holdes i balanse.

Det er viktig å gjøre opp status dann og vann. Det gjør jeg nå.

Helse - er for meg - å trene og å komme meg ut i naturen, pluss å rekke og ikke glemme legetimene eller tannlegetimene mine.

Familie - er et ganske krevende område når det gjelder pappa. Jeg har lange to-do lister merket med pappa og har konstant dårlig samvittighet i forhold til han. Viktig å huske at jeg har flere familiemedlemmer også.

Mening får livet for tiden stort sett gjennom mitt politiske arbeid i Høyre. Det er meningsfylt og jeg bruker mye tid på det. Prøver å meditere i ny og ne også, men vel hm. Jeg vil, jeg vil, men får det ikke helt til.

Hvile - stort minus. jeg sover ekstremt lite og hviler ikke så mye. Litt OL har det blitt nå, og det er jo bra!

Jobb - jobbe gjør jeg ko døgnet rundt, med to omfattende og ansvarsfulle men frie stillinger på en gang. Christiania Teater og Webforum. I tillegg har jeg noen småjobber og et par kunder som venter på at jeg skal ta kontakt. Jobbmessig er livet variert, spennende og utfordrende, så her er det bra.

Dagens status:

Helse
Prøver å komme i gang med trening - sender mail til datteren og spør når hun skal trene. Vil gjerne trene med henne. Er medlem av SIO - trening (Studentsamskipnaden), får meg til å føle meg veldig ung :-)

Det er forresten veldig bra. Fire forskjellige treningssentere, online booking, mulighet til å bestille nesten gratis idrettsmassasje, klatrevegger, svømmebassenger og masse kurs. Det er åpent for alle, men medlemskapet er litt dyrere for oss som ikke er studenter lenger.

Men - eh, jeg hadde glemt passordet til siden min, betyr vel at det er en stund siden sist, men nå skal det gjøres noe med det. Jeg har meldt meg på til fem forskjellige timer denne uken nå. På fire av dem står jeg i kø så jeg får nok ikke plass på alle. Prøver meg på noe som heter Feel, Kettlebell, litt spinning, Zumba og klassisk yoga. Her kommer nye veltrente meg!

Jeg skal jo gå over Grønlandsisen om 4 og et halvt år

Har meldt meg på og lagt inn i kalenderen og koordinert med datteren. Dermed blir det pluss i boken på datter også!
10 helsepoeng og 5 datterpoeng - jppi!

Ops - jeg glemte en legetime i forrige uke og skulle ha ringt og bestilt en ny. Det har jeg utsatt i åtte dager, Det blir litt minus igjen. Jeg ble også nødt til å prøve å kontakte tannlegen for å utsette en time i morgen. Den kræsjer med pressekonferansen på Christiania Teater. Det er egentlig ikke min skyld for pressekonferansen kom på timeplanen i dag, egentlig. Ergo teller det egentlig positivt at jeg husket å prøve å flytte på timen i kveld.  Så jeg sier at legen og tannlegen går opp i opp.

Familie
Snakket med brodern på telefon vi skal spise middag med halvbroren vår til uken. Mamma kom inn døra. Hun skal ommøblere litt hos meg.
Mammapoeng 4, brødrepoeng cirka 100!!!

Mening
Fikk mail fra Aftenposten, de vil trykke kronikken min om det voksende helsebyråkratiet i Norge. Den kommer i Aftenposten på fredag. Jeg skrev den forrige fredag, den var først på 6000 tegn. Jeg fikk mail tilbake om at den måtte forkortes til 4000, så det gjorde jeg i natt. Det er SÅ vanskelig å skrive kort, men det blir faktisk bedre, hardt å innse og hardt å drepe sine babyer.
Jeg bruker så lang tid på det. Holder på med en kronikk til, til VG. Den må også kortes ned fra 6000 tegn til 4000.

Dette er mening på høyt plan. Jeg liker å skrive, jeg er veldig opptatt av helsepolitkk og jeg føler at jeg kan bidra positive endringer i samfunnet. Pur glede!
50 meningspoeng innkassert minst!

Jobb
I dag har jeg mailet med alle sponsorene til Webforum som nærmer seg med stormskritt. Jeg har snakket med en mulig tekniker som jeg gjerne vil jobbe med og nesten fått til en avtale. Jeg har jobbet med å få til litt mer salg av deltagerbilletter selv om det egentlig ikke er min jobb og satt opp en liten fremdriftsplan.

Jeg skal organisere alt det praktiske med konferansen, og har fått tittelen Webforumgeneral. Det er jo litt heftig.

Reklame 
13. og 14 mars samles profesjonelle webkommunikatører fra privat og offentilg sektor til en konferanse om web, intranett, sosiale medieer og digital kommunikasjon.
Webforum 2014 for deg som vil holde deg faglig oppdatert! >>

Jobben som Webforumgeneral

Det er en ganske omfattende arbeid å være general. Jeg var det heldigvis i fjor også så føler meg forberedt. Men her er stillingsinstruksen.

Rollen som Webforumgeneral.
  1. Være hovedansvarlig for planlegging og gjennomføring av Webforum 2014 i samarbeid med Webgruppen.
  2. Være først inn og sist ut fra hotellet.
  3. Sjekke, dobbeltsjekke og trippelsjekke alt med hotellet.
  4. Få på plass serviceteamet og fordele roller. (2 på mottaksbord, 4 romverter, evt en VIP-vertinne, teknisk ansvarlig, sponsoransvarlig
  5. Ta imot alle fra serviceteamet, alle foredragsholdere og fortelle dem hvor de skal gå og hva de skal gjøre.
  6. Lede oppstartsbriefing onsdag ettermiddag og torsdag morgen.
  7. Være den som alle spør om alt når det gjelder arrangementet, og som vet svar.
  8. Få på plass materiell og alle komponenter i dette. (Program, elektronisk materiell til skjermer på hotellet, videoer, introer, T-skjorter til serviceteamet, vår egen stand, materiell til stoler, adgangskort, plastlommer og nøkkelbånd til adgangskort, PC'er, klikkere, premier, rekvisitter og alt annet.)
  9. Lede generalprøven onsdag kveld.
  10. Lede sekretariatet under arrangementet.
  11. Håndtere alle problemer som oppstår underveis (foredragsholdere møter ikke opp, deltagere får ikke rom, noen klager på noe, utstyr mangler ...)
  12. Lede debriefingsmøtet fredag ettermiddag.
  13. Notere forbedringspunkter til neste år.
  14. Sørge for at det blir sendt ut evalueringer etterpå.
Bra på jobbpoeng også - kanskje ikke noe sånn veldig over normalt, men fornøyd.
Vi sier ti jobbpoeng eller egentlig 20 -- jeg fikk da gjort en del viktige ting.

Enda mere mening
Jeg har holdt på litt med Høyresaker i dag også. Det er mye som skal arrangeres og fikses. Neste uke skal Frogner Høyre arrangere en kjempestor poltisk pub.

Mer reklame:
Heidi Nordby Lunde og Torbjørn Sølsnes skal holde foredrag/kurs om politisk påvirkning i praksis. Det har vist seg utrolig populært. 80 stykker har meldt seg på. Det kommer til å bli fullt hus på Lawo-

Ordner med litt frem forskjellig - vi trenger teknikkere, noen til å ta imot folk i døra og så videre. Jeg kommer til å få en travel ettermiddag den 26.2

1600 skal jeg møte de to teknikerene for en briefing
- tidlig men det skal være styremøte samme dag har sjefen bestemt.

1630 blir det styremøte på Lawo - som jeg må gå litt tidlig fra på grunn av et viktig møte på Oslo Rådhus om helsepolitikk klokken 1800. Det varer ikke så lenge så regner med at jeg rekker tilbake til Lawo litt over 1900.

Plutselig fikk jeg en mail av fra Oslo Høyre - de har bestemt seg for å legge det første kampanjeledermøtet til 26.2. Jeg er kampanjeleder så der burde jeg jo være, men DET går ikke. Jeg prøver først å få Oslo Høyre til å flytte møtet, en uke er lovlig kort varsel, men det går ikke. Jeg regnet med det, men får alliert meg med en supervara.

Jeg er også i gang med å planlegge et møte for alle kampanjeutvalgene i sentrum. Å finne en dag som passer ble litt utfordrende. Etter mye frem og tilbake ble det 19. mars.

Nettsidene til Frogner Høyre
Nettsidene til frognerhoyre er oppe og går! Ikke lanseringsklare men innputsklare og designet tar form. Det blir faktisk lekkert.

Nettsidene er et stort fremskritt og veldig gøy. At medlemsmøte allerede er en suksess er en seier. De andre tingene - frem og tilbake med møtedatoer og sånn er litt slitsomt. Men nå har jeg vel faktisk landet en dato og et møtelokale og en god plan.

Høyre er mye arbeid - men ganske meningsfullt og det gir meg mye energi når ting går bra, Alt i alt en ganske god og balansert dag med andre ord.

Nettsiden er et teamarbeid og de andre jeg jobber sammen med er hyggelige og dyktige. Det gir ekstra mye mening. Jeg elsker å jobbe i små og gode team. I tillegg vil dette bli et stort skritt fremover for Frogner Høyre og skapen en varig forbedring.

Et medlemsmøte med 80 deltagere er ikke dagligkost, det er både temaet og foredragsholderne som trekker. Ola og jeg har samarbeidet om dette og foredlet gode idéer som vi har klart å virkeliggjøre fort og effektivt. Absolutt meningsfullt og jeg gleder meg til møtet.

Å få til et felles møte for fem bydelsforeninger og et godt samarbeid er krevende, Dette har jeg tatt initiativet til alene og landet alene. Fornøyd her også! Fint å jobbe selvstendig og ta initiativet også-

40 poeng for nettsiden
20 for medlemsmøtet
20 for felles kampanjeutvalgsmøtet

En god dag for Høyrepoeng også!

Men

Hvile
Ble litt lite av det i dag og. Fire timer søvn og da jeg prøvde å se litt på OL fikk jeg en lang telefonsamtale som ikke var så fremmende for hvilen. Klokken er 20.00 og jeg sitter på en måte forsatt og jobber... men nå skal jeg i hvert fall spise litt og så får vi se.

Har en del ting jeg burde fikse senere i kveld.

Er hvile så viktig egentlig?

Kjenner meg ikke sliten!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar