torsdag 13. februar 2014

Multitasking på mac

Hvor bra er dette for stresshelsen egentlig?

En liten aktivitetslogg - 60 minutter med overtidsarbeid og mer på nettet.

Typisk kveldstime når du er kampanjeleder i Høyre, markedsfører for Christiania Teater, arrangementsansvarlig for Webforum og har litt andre oppdrag ved siden av.

Prøver å skrive et debattinnlegg
Skriver på et debattinnlegg om transporttjenester for syke og funksjonshemmede og helsebyråkratiet - må google litt. Aner dere hvor mange ordninger det egentlig finnes for transporttjenester for funksjonshemmede? Tre til fem ordninger,  Pasientreiser (reglementet er på 14 sider!) og Helfos ordning som kalles bidragsreiser og om du skal på terapiridning... da er det en helt egen ordning, med eget regelverk og Oslo kommune har nærmest et eget nettsted for å beskrive sin TT-ordning

Ble halvferdig - ble satt ut av at det er enda mer komplisert enn jeg trodde

Svarer på en mail fra en som har vunnet billetter til Skjønnheten og Udyret på Christiania Teater
Det er der jeg jobber 60 prosent av tiden. Jenta vant to billetter i morsdagskonkurransen på Facebook. Hun vil kjøpe to billetter i tillegg og vil ha premiebillettene ved siden av dem hun har kjøpt. Jeg fikser og ordner.

Sjekker hvordan det går med Valentine Day-konkurransen på Facebook
Kommer på å ta en titt på den pågående konkuransen, den er ikke like populær som morsdagskonkurransen, selv om det ikke går verst. Er litt bekymret, men den er sett av veldig mange. Det er jo det viktigste. Jeg justerer litt på annonsebudsjettet og kommer på at jeg må sende en mail til Billettservice og Disney Norge om Valentinerabatten vi kjører i morgen. Gjør så.

Svarer sønnen min som holder på å lage nye nettsider til Christiania Teater med Wordpress på Facebook messenger. Han trenger brukernavn og passord til Instagramkontoen til Christiania Teater. Hvor pokker er den? Arg den ligger i Google Disk og jeg må logge meg ut av alle andre Googlekontoer for å få tilgang til Disk. Logger ut og logger inn. Svarer han og ser samtidig flere beskjeder

Midnight Burlesk som skulle ha gått på Christiania i morgen er flyttet til Kulturkirken Jacob - jeg har svart folk på dette i hele dag. Kommer på at jeg antagelig ikke har lagret oppdateringen på den nåværende hjemmesiden til Christiania Teater. Fikser det!

Oppdager at flere beskjeder på Facebook - har prøvd å lage en event på en lukket gruppe og dele den med en annen lukket gruppe. Det var en test. Går ikke. De som ikke er medlemmer i begge gruppene ser ikke noe. Må svare dem som prøver å logge seg inn at det ikke går. Dumt, hadde vært fikst. Prøver ut noen andre varianter som ikke virker og gir opp skriver litt beskjeder på veggene. Alle kampanjelederne i sentrum har ikke svart på om datoen passer likevel, så dette kan vente.

Jeg lar meg distrahere til å klikke litt likes her og der og gratulerer noen folk med bursdagen.

Går innom siden til Frogner Høyre på Facebook.  Må sjekke hvor mange som har meldt seg på til medlemsmøtet Politisk påvirkning i prakis. Det er 42 via Facebook og 56 via Eventbrite. Det er 98! Vi har plass til 80 i lokalet, men det er en god del som har meldt seg på begge steder. Men også noen som jeg vet at kommer og så må få plass, men ikke har meldt seg på noen av stedene. Jeg har laget en excelliste der jeg holder kontrollen. Men det er to-tre dager siden jeg oppdaterte den. Excel kræsjet for meg da jeg var helt ferdig og jeg mistet den siste halvtimen med jobb. Skal jeg gjøre det nå? Nei - det er andre ting som haster mer.

Ser en mail om at redaksjonsgruppen som skal lage nye nettsider til Frogner Høyre og skal ha workshop i morgen skal starte klokken 1700. Har fått alt på stell med domenet og webhotellet i dag. Så det skal være klart. Gleder meg til nye nettsider. Det blir mye lettere enn den løsningen vi bruker nå.
Må sende en mail til den nyeste deltageren i webdesigngruppen om hvor vi skal møtes. Vi ttenger mat, kanskje vi skal bestille pizza? Sender en mail.

En annen har testet tilgangen til et dokument jeg har delt i Google Disk og bekrefter at det gikk bra og at hun kunne redigere også.

Prøver å skaffe meg tilgang til YouTube-kanalen til Christiania Teater. Den ble opprettet før min tid og ingen har passordet. Det er veldig dumt for det ligger mange videoer der.

Men blir avbrutt av en SMS fra datteren min som akkurat har landet på Island med kjæresten sin og som er på vei for å bade i den blå lagune. Svarer og ser at vi har fått nye følgere på Twitter for Christiania Teater . Sjekker og retweeter noe fra regissøren. Her må vi jobbe, vi har bare 100 følgere og må skjerpe oss.

Så blir jeg avbrutt av en melding på Facebook,
En i kampanjeutvalget som ikke var på møtet vi hadde i går lurer på om vi har fordelt oppgaver ennå. Jeg svarer at vi har men at jeg venter på referatet og at det bare er å melde sin interesse. Her er det nok arbeid til alle.

Jeg er sulten. Har ikke spist siden frokost og er tom for røyk. Skulle gjerne ha funnet ut av det med YouTube før jeg går og kjøper røyk.

Har Pharrell Williams 24hoursofhappy.com i bakgrunnen og titter innom av og til blir faktisk skikkelig happy av det og jobber fortere

Løste problemet med YouTube. Fikk tak innloggingsinfo til e-postserveren fra teaterdirektøren. Logget meg inn på Uniweb og gjenopprettet e-postadressen til en mistenkt tidligere ansatt. Gikk deretter til YouTubes hjelpesenter og ba om en e-post for gjenoppretting av passord til den nyopprettede e-postadressen. Ja, da, det gikk!! Fornøyd med selv.

Jeg har nå tilgang til å redigere kanalen vår! Og det trengs - men coverbildene må være så store. Vi har mange lekre bilder av teateret på Flickr, men de er for små. Hvorfor har ikke fotografen lastet opp orginalebildene i full størrelse? Jeg har da virkelig bedt om det. Vi trenger dem som pressebilder. Neste uke lanserer vi jo hvem som blir Skjønnheten og trenger høyoppløselige bilder på Flickr. Det skal gå ut pressemelding via Kulturmeglerne på torsdag. VG-TV eller VG er ikke sikker skal ha nyheten eksklusivt først, men det er jo greit å være forberedt.

Sender melding til fotografen og nå fortjener jeg en røyk - går i butikken, kjøper litt mat og. Så kan jeg ta en data-pause og vende tilbake til debattinnlegget litt senere i kveld.
Hva var det om igjen? Jo det treige og byrårkratiske helsevesenet.
Vil bare også så at innimellom dette har jeg jo skrevet dette.

Kan jo ta med meg søppel ut og sjekk posten på vei opp.

Hva var det om igjen? Jo det treige og byrårkratiske helsevesenet.
Vil bare også så at innimellom dette har jeg jo skrevet dette.
Har ikke vært ute i dag - har sittet nesten som dette i 12 timer - begynte 7. Så bittelitt på OL og har pratet en del på telefonen også. Når jeg snakker i telefon går jeg litt rundtomkring i huset og rydder og vasker litt, men det er ikke stort til mosjon. Jeg får gjort mye på sånne innedager, røyker i ett sett og føler meg ganske sunn.

Innimellom reiser jeg meg dog opp og danser litt - og egentlig har jeg det helt fortreffelig.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar